Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2015

Συμβουλές πρόληψης από τις ιώσεις στον εργασιακό χώρο



Ήρθε ο χειμώνας και μαζί του όπως κάθε χρόνο ήρθε και η εποχή της γρίπης, των ιώσεων και των κρυολογημάτων. Ο χώρος εργασίας είναι συνήθως κλειστός και επειδή σε αυτόν συνυπάρχουν κατά κανόνα δεκάδες άνθρωποι, είναι και ο πιο συνήθης χώρος που κολλάμε κάποιο μικρόβιο και αρρωσταίνουμε.
Υπάρχουν όμως μερικά αντικείμενα σε κάθε χώρο εργασίας τα οποία έρχονται σε επαφή με πολλά χέρια και ως εκ τούτου είναι πολύ πιο πιθανό να αποτελέσουν το μέσον για τη μετάδοση ενός ιούς ο οποίος μπορεί να παραμείνει ζωντανός σε ένα γραφείο εργασίας για 2-3 ημέρες. Δείτε ποιες είναι οι επτά πιο επικίνδυνες επιφάνειες που μπορεί να γίνει αυτό:

-Οι συσκευές τηλεφώνου
-Η επιφάνεια του γραφείου
-Το πληκτρολόγιο και το ποντίκι ηλεκτρονικών υπολογιστών
-Το μηχάνημα για φωτοτυπίες/φαξ
-Τα κουμπιά στο ασανσέρ
-Το χερούλι της καφετιέρας
-Τα κουμπιά στον φούρνο μικροκυμάτων

7 Μέτρα πρόληψης από τις ιώσεις:
1. Να πλένετε τα χέρια σας μετά από χειραψίες, χρηματικές συναλλαγές, μετά την επιστροφή σας στο σπίτι από την εργασία και πριν το φαγητό με νερό και σαπούνι επί είκοσι δευτερόλεπτα γιατί αυτός είναι ο ελάχιστος χρόνος που απαιτείται για να εξολοθρευτούν οι ιοί και τα μικρόβια. 

2.Χρησιμοποιείτε απολυμαντικά τζελ για τα χέρια όσο κάθεστε στο γραφείο και απολυμαντικά μαντηλάκια καθαρισμού για τις 7 επικίνδυνες επιφάνειες που αναφέρθηκαν παραπάνω.

3. Να αερίζετε συχνά τους κλειστούς χώρους για να απομακρύνονται οι ιοί και τα μικρόβια. Να αποφεύγετε τη στενή επαφή με άτομα που έχουν συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού. 

4. Να αποφεύγετε να αγγίζετε με ακάθαρτα χέρια τα μάτια την μύτη και το στόμα σας που αποτελούν τις κύριες πρώτες θέσεις πιθανού εποικισμού λοιμογόνων παραγόντων.

5. Μην καπνίζετε. Ο άκαυστος καπνός περιέχει νικοτίνη, καρκινογόνες ουσίες και τοξίνες, με την καύση όμως οι βλαπτικές ουσίες σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες πολλαπλασιάζονται λόγω της εξαέρωσης, της πυρόλυσης της πυροσύνθεσης του καπνού και των άλλων χημικών προσθέτων που χρησιμοποιούνται, με αποτέλεσμα το ενεργητικό και παθητικό κάπνισμα (παραμονή σε χώρο καπνιζόντων) να συνδέεται με πτώση της αμυντικής ικανότητας του σώματος.

6. Να ενισχύσετε περαιτέρω το ανοσοποιητικό σας σύστημα κάνοντας διατροφή ισορροπημένη σε θερμίδες και χαμηλή σε κορεσμένα και trans λιπαρά τα οποία ανευρίσκονται στο βούτυρο, τα ζωικά λίπη, τις μαργαρίνες αλλά και στα φυτικά έλαια των τυποποιημένων προϊόντων και των εστιατορίων. Να αποφεύγετε την κατάχρηση αλκοόλ – γλυκών και να περιορίσετε το κόκκινο κρέας.

7. Να διατηρείτε καλή φυσική κατάσταση αποφεύγοντας την καθιστική ζωή. Η καλή φυσική κατάσταση διατηρεί σε ετοιμότητα τις αμυντικές εφεδρείες του σώματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου