Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

Συμβουλές για Ασφαλείς Αγορές στο Διαδίκτυο



Η πλοήγηση στο διαδίκτυο αποτελεί μέρος της καθημερινότητας των περισσότερων ανθρώπων και ιδιαίτερα οι αγορές μέσω διαδικτύου αποτελούν τάση που εδραιώνεται με την πάροδο του χρόνου. Τις περισσότερες φορές είναι ασφαλής εφόσον γίνεται από αναγνωρισμένα και μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα υπάρχουν όμως και κάποιες περιπτώσεις που κρύβουν κινδύνους για τους καταναλωτές. Οι κίνδυνοι αυτοί σχετίζονται κυρίως με την αθέτηση των όρων της εμπορικής συμφωνίας (μη παράδοση των προϊόντων ή των υπηρεσιών, παράδοση ελαττωματικών αγαθών, χρέωση κρυφών εξόδων).

Συμβουλές για ασφαλείς αγορές μέσω Internet
  • Να δίνεις μόνο τα απολύτως απαραίτητα προσωπικά στοιχεία για τη συναλλαγή.
  • Να γνωρίζεις τα συστήματα που χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό κατάστημα, τους όρους χρήσης καθώς και την ταυτότητα του προτού προβείς σε συναλλαγή.
  • Για αγορές είναι προτιμότερες οι προπληρωμένες δικτυακές υπηρεσίες, καθώς παρέχονται από εταιρείες φερέγγυες και σοβαρές που προσφέρουν αποζημίωση σε περίπτωση εξαπάτησης.
  • Να χρησιμοποιείς προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες.
  • Να αποφεύγεις να κάνεις ηλεκτρονικές συναλλαγές από υπολογιστές τρίτων ή δημόσια προσβάσιμους.
  • Να φυλάς τους κωδικούς σε ασφαλές μέρος και να μην χρησιμοποιείς για κωδικό ονόματα και ημερομηνίες που εύκολα μπορεί να μαντέψει κανείς.
  • Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος να είναι σαφή, αληθή και εύκολα προσβάσιμα.
  • Οι όροι χρήσης της συναλλαγής να είναι προσβάσιμοι και διαφανείς.
  • Οι παραγγελίες να επιβεβαιώνονται με e-mail.
Κατά τη διάρκεια της συναλλαγής
  • Να αποθηκεύεις στον υπολογιστή τη συναλλαγή που πραγματοποιείς.
  • Να γνωρίζεις την πολίτική της εταιρίας αναφορικά με τη χρήση των προσωπικών σου δεδομένων.
  • Να εκτυπώνεις και να κρατάς την πολιτική επιστροφών.
Μετά την αγορά
  •  Να θυμάσαι ότι έχεις τα ίδια δικαιώματα σαν να είχες αγοράσει από ένα κανονικό κατάστημα.
  • Να κρατάς όλα τα στοιχεία επικοινωνίας - ίσως τα χρειαστείς σε περίπτωση αργοπορίας ή προβλήματος με την παράδοση του προϊόντος.
  • Να κρατάς αντίγραφο των όρων και των προϋποθέσεων αγοράς.

Συμβουλές για την αντιμετώπιση προβλημάτων
  • Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπορείς να ακυρώσεις
  • μία υπηρεσία ή να επιστρέψεις ένα προϊόν, μέσα σε συγκεκριμένο
  • χρονικό διάστημα - συνήθως επτά ημερών .
  • Σε περίπτωση επιστροφής, πληρώνεις ο ίδιος τα έξοδα αποστολής.
  • Σε περίπτωση παράδοσης ελαττωματικού προϊόντος, μπορείς να προβείς άμεσα σε καταγγελία στις αρμόδιες υπηρεσίες.
  • Σε περίπτωση μη εκτέλεσης μίας υπηρεσίας, δικαιούσαι την επιστροφή των χρημάτων σου. 
  • Για οποιοδήποτε πρόβλημα, μπορείς να επικοινωνήσεις με τη Γραμμή Καταναλωτή στο 1520 και να το καταγγείλεις. 
www.manifest-security.gr 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου